storm - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van wimbordeaux - WaarBenJij.nu storm - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van wimbordeaux - WaarBenJij.nu

storm

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

24 Januari 2009 | Frankrijk, Bordeaux

Hey,
Jawadde, vannacht heeft het hier enorm hard gestormd! Ik wist van niks op voorhand, maar toen ik in mijn bed kroop hoorde ik de wind echt megahard inbeuken op het gebouw,echt ni normaal. Vanmorgen dan de schade gezien: er is een stuk van het dak in de gang weggrukt! In de kamer naast mij heeft het binnengeregend, het uithangbord van het woonagentschap naast ons was van de muur gerukt en lag midden op straat, constant sirenes vanmorgen van hulpdiensten en op mijn veluxraam lage scherven van dakpannen, maar die zijn ondertussen al weer weggewaaid ;)
Nu is het wel al beter: geen regen meer en ook minder harde rukwinden. Ik heb net via deredactie.be gekeken hoe jullie beelden kregen over de storm van vannacht, dus ik mag nog content zijn met de beperkte schade.
Aja, nog iets anders, gistrenavond ben ik er ene gaan drinken met andere Erasmussers, Spanjaarden en een Duitse, en twas fijn hehe! xxx

  • 24 Januari 2009 - 14:57

    Lf:

    Dat zal een uitlopertje of uitwaaiertje geweest zijn van een grote storm die vanop zee beukte op de kusten van zuid Frankrijk en noord Spanje met snelheden van 160 km/u een sportzaal is ingestort en er zijn 3 doden en verschillende gewonden. dan hebben jullie nog geluk gehad. groetjes

  • 24 Januari 2009 - 16:07

    Vicky:

    'tWas hier ook de moeite, zen. Maar d'er waren hier andere gebeurtenissen waar we meer mee bezig waren.

    Er is ne zot in Dendermonde binnengevallen in een crêche en heeft daar 2 baby's en een verzorgster neergestoken. (Ze zijn overleden) En nog 10 andere kinderen zwaar verwond.
    't Bleek ne gast van 20 jaar.

    Als toekomstige mama was ik even van de kaart.

    Maar genoeg over het nieuws hier. Zo te horen hebde al heel wat te doen daar.

    Wij gaan nu lekker gaan eten bij N Paul en T Christine. MMMMMMM

  • 24 Januari 2009 - 16:30

    Wim:

    Hey, ja ik had een mail ontvangen van nieuwsblad.be dus ik heb het ook al gezien, echt verschrikkelijk! allé, daar zijn gewoon geen woorden voor, zo erg!!!

    En Vicky, ik ga vnv gaan eten met Elke en haar ouders dus het wordt ook MEGAlekker! :p

  • 27 Januari 2009 - 21:26

    Ursel:

    Hee Wim,

    Een beetje raar om zo iemand te mailen die je helemaal niet kent maar ik ben een au pair in Bordeaux. Ik woon in Pessac in mijn gastgezin. Aangezien ik echt nog nooit een Nederlander in Bordeaux heb gezien leek het me leuk om een keer af te spreken. Misschien kunnen we es samen wat drinken?

    Wat voor studie doe je eigenlijk in Bordeaux en bevalt de stad je een beetje? Praat je al goed Frans?

    Mijn emailadres voor als je wilt reageren is urseltje@hotmail.com

    Groetjes Ursel

  • 27 Januari 2009 - 21:27

    Ursel:

    Hee Wim,

    Een beetje raar om zo iemand te mailen die je helemaal niet kent maar ik ben een au pair in Bordeaux. Ik woon in Pessac in mijn gastgezin. Aangezien ik echt nog nooit een Nederlander in Bordeaux heb gezien leek het me leuk om een keer af te spreken. Misschien kunnen we es samen wat drinken?

    Wat voor studie doe je eigenlijk in Bordeaux en bevalt de stad je een beetje? Praat je al goed Frans?

    Mijn emailadres voor als je wilt reageren is urseltje@hotmail.com

    Groetjes Ursel

  • 28 Januari 2009 - 15:21

    Stefanie:

    heeej die wim!
    nu had je toch niet gedacht dat ik jou vergeten was eh!? een partypeople als jij vergeet men niet, ook al gaat men naar het verre bordeaux. blijkbaar heb je het daar prima naar je zin, en dat is schitterend!!die storm heb je overleefd, dus ik ben er van overtuigd dat jij de rest van je erasmus uitje ook wel zonder kleerscheuren zal doorstaan.we hebben net ons laatste examen achter de rug (jonas heeft je zeker al op de hoogte gebracht) twas KAKA! en hij ziet er nochthans zo sympa uit eh, met zijn brilleke en schoenen die vuil zijn...het schreeuwt gewoon sympa uit! mensen kunnen dus toch gemeen uit de hoek komen;) maaaaaaaaaaar nu vakantie, en geloof mij, de deze gaat er dubbel en dik van genieten! ich gehe ski fahren in FRANKRIJK! hoop samen met mij dat ik geen benen breek. nog veeeeel plezier en een dikke kussss!!! xxxx van de tofste

  • 07 Februari 2009 - 17:03

    Wim:

    hey Stefanie,

    ondertussen al terug int land wss en nog geen nieuws gehad v jonas erover dus ge zult u been wel ni gebroke hebbe ;) Ja, den Dirk heeft ons allemaal beetgenomen, maar we zullen zien hé, maandag weten we het. tis waar, ik zal u ook ni vergete ze ;) xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Bordeaux

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2009

Avril Bordelais

28 Maart 2009

Maart in Bdx

01 Maart 2009

La Plage

16 Februari 2009

1e Maand

06 Februari 2009

La grève

Actief sinds 21 Jan. 2009
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 6506

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: