La Plage - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van wimbordeaux - WaarBenJij.nu La Plage - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van wimbordeaux - WaarBenJij.nu

La Plage

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

01 Maart 2009 | Frankrijk, Bordeaux

Salut!

Comment ça va? 2 weken zijn voorbijgevlogen, dus ik zal hier nog maar eens wat posten hé.
Update: Bij de quiz hebben we niks gewonnen, maar de bouffe coloc van mosselen met frietjes was een groot succes :) Erna was er nog een message party (hier Soirée Facteur genoemd :D) maar veel volk was daar niet. De capoeira was tof en ga ik blijven doen, maar minder tof was het dat de zaal net in de straat lag van het stadion waar die dag de UEFA-match Bordeaux-Galatasaray werd gespeeld... heel veel volk op de tram en op de baan, straten afgesloten door de politie, grote omweg hierdoor moeten maken en dus halfuur te laat. Bordeaux werd in terugmatch jammergenoeg uitgeschakeld dus we moeten er geen rekening meer mee houden.

Omdat donderdag weer tot stakingsdag was uitgeroepen,zijn we (Elke, Jana (Duitse)en ik) die dag naar Bordeaux Lac, een meertje aan de rand van Bordeaux, geweest voor een wandelingske ‘in de natuur’, maar meer nog voor een bezoek aan de Ikea en het winkelcentrum daar :) Het is wel leuk dat we altijd met ons 3 in de les zitten, omdat Elke en ik zo dus verplicht zijn om Frans te praten tegen mekaar, maar anderzijds dat we ook alle drie engels kunnen, als we niet op het juiste Franse woord komen, vree handig ;)
Met Jana ben ik trouwens twee weken geleden voor het eerst gaan lopen aan de Quais, de (paar jaar geleden vernieuwde) kades aan de Garonne, echt supermooi als de zon schijnt…maar nog verdomd veel wind als ge sjaal vergeten zijt en dus zat ik vanaf de volgende dag met een keelpijn, schoon begin van de krokusvakantie.

Jaja, na 5weken les kon ik vorige week een weekje uitblazen en we zijn goed begonnen met zaterdag een cinema’ke: Slumdog Millionaire. Het was de avond voor de nacht van de oscars dus we wisten nog niet dat hij er 8 ging winnen, maar we hadden al van heel veel mensen gehoord dat hij megagoed was…en dat was hij ook! Echte aanrader!
Naast de cinema ben ik vorige week ook nog gaan zwemmen (echt zo de typische vakantiedingen) met Marine, mijn kotgenote. In de hal hing er daar bord ‘interdit au bermuda, slip obligatoire’ en natuurlijk begon de badmeesteres moeilijk te doen over het felgroene aansluitend shortje van Marine. Het was geen badstof en bovenal niet assorti met haar rood bikinitopje (daar legde zij het meeste nadruk op) dus Marine mocht het water niet in. Ik dus maar alleen baantjes getrokken, maar amai, zo’n 50meter-bad valt serieus tegen!
De volgende dag voelde ik het toch wel wat in mijn benen en armen en ik heb me dan maar rustig gehouden met ’s avonds bij Tristana, een meisje uit mijn straat, een Hongaars drankspelletje met een hoop Erasmussers en Marine dat tot hilarische momenten leidde ;)

En als afsluiter van het verlof ben ik gisteren (zon zon zon en 18graden) met de kotgenootjes naar Dune de Pila geweest, de grootste duin van Europa (ja, de toerist spreekt weer :p). Ongelooflijk! Vanop de duin heb je een prachtig zicht op de oceaan, de baai van Archachon, Cap Ferret, de Bossen enzovoort, maar de duin op zich is al machtig! Zoals je op de foto kan zien, zijn de zonsondergangen er supermooi!

Hierbij sluit ik af, tot de volgende, xxx

  • 01 Maart 2009 - 21:42

    Nickias:

    Wim, het ziet er naar uit dat ge u daar rot amuseert en zo hoort het ook! Geniet er van, met ons is alles prima.
    Groeten,
    Nickias

  • 02 Maart 2009 - 06:33

    Leffe:

    zo te lezen is Bordeaux en omstreken een aanrader. Geniet ervan met volle teugen want in het thuisland is het nog geen lente.
    groetjes

  • 02 Maart 2009 - 13:29

    Lies:

    jaja, hier in Nantes wast ook suuuupergoe weer, maar aangezien bordeaux nog zuidelijker ligt en dus nog warmer was, kan ik daar tegenover ou niet tegen stoefen natuurlijk! verdomme toch :)

    Geniet ervan!
    bisous x lies x

  • 02 Maart 2009 - 19:25

    Broer:

    geniet ervan, want binnenkort is het blokke, blokke, blokke

    :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Bordeaux

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2009

Avril Bordelais

28 Maart 2009

Maart in Bdx

01 Maart 2009

La Plage

16 Februari 2009

1e Maand

06 Februari 2009

La grève

Actief sinds 21 Jan. 2009
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 6500

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: