Maart in Bdx - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van wimbordeaux - WaarBenJij.nu Maart in Bdx - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van wimbordeaux - WaarBenJij.nu

Maart in Bdx

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

28 Maart 2009 | Frankrijk, Bordeaux

Salut!

Na bijna 4weken moet ik hier dringend nog eens iets posten hé.
Waar moet ik beginnen? misschien bij het weer, algemeen...fantastisch! Vandeweek voor het eerst bewolkt en wat kouder sinds lang, ik voelde me echt in de zomer de voorbije weken!

Eerst het nieuws dat de hoeveelheid van het volgende zal verklaren ;)
Zoals ik in vorige blog al zei, staakt men op de universiteit. Maar sinds begin maart zijn ze een stap verder gegaan, namelijk blokkage! Dit wil zeggen dat er geen lessen doorgaan, omdat studenten en proffen de toegang tot de universiteitsgebouwen blokkeren. wie nu denkt aan vechtend op de barricade staan, moet ik teleurstellen...studenten zetten wat banken in een gang en spelen daar dan Trivial Pursuit zodat niemand doorkan ;) En ook dat is eigenlijk niet waar, want na een week hebben ze de naam veranderd in occupage (bezetting) waarbij er dus wel lezingen enzo doorgaan, maar niet de gewone lessen. Stakend Frankrijk ten top dus en ik ben het nu echt wel beu! De eerste week is dat wel leuk, de tweede al wat minder en in de derde voel je je echt nutteloos als student. De faculteit is geblokkeerd en je hebt dus ook geen structuur meer in je week en ook geen motivatie om te werken, Werk ik vandaag aan die taak of morgen, maakt niet uit, want ik ga toch rondkomen met mijn tijd...

Maarja, het is hier zeker niet allemaal kommer en kwel, verre van! het blok hieronder als bewijs ;)

Korte overloop van wat ik allemaal gedaan heb:
- nog steeds elke maandag een quiz in de Ierse pub Cock and Bull, waarbij we begin maart een nieuw groepje mensen hebben leren kennen (Amerikaan, Equatoriaanse en een Nederlandse!), waardoor we zo nu eigenlijk een grote 'kliek' vormen van ongeveer 15man van Duitsers, Amerikanen, Belgen, Hongaren en Fransen (met gisterenavond een zeer geslaagd verjaardagsfeestje tot gevolg en morgen een 80's Party :p)En het doel van 1 van mijn vorige blogberichten is bereikt, we hadden prijs! vandeweek 3e prijs (yes, met 15man 1gratis halve liter-pint delen) en vorige week zowaar gewonnen!!! Iedreen kreeg toen een gratis pint, echt wel tof! Zeker omda den helft al naar huis was, ze moesten de laatste tram halen :)
- Bezoek aan fototentoonstelling over Parijs en New York uit de jaren 50 van Stettner in een gigantische bunker (600 000 kubieke meter beton!)
- 3 voorstellingen in het Nationaal Theater van Bordeaux, waarvan 1 ongelooflijke koorddans-act: 8dansers liepen over 7koorden en beeldden het levensverhaal uit van de regisseur die na 20jaar koorddansen gevallen was en kreupel was geworden. (hier de link voor wat foto's http://www.lescolporteurs.com/fil-neige/diapo-fil/diapo-fil.html) Indrukwekkend!
Het tweede toneelstuk was 'Qui a peur de Virginia Woolf?', voor sommmigen mss bekend. Ook echt interessant en een heel chique decor. Het derde en laatste stuk (per 3voorstellingen kon je goedkoop abonnement nemen daarmee) viel echter zwaar tegen, het ging over een Française die in Japan was gestorven en haar familie kwam over om de begrafenis te regelen. Het moest een komedie voorstellen, maar ik heb bijna niemand horen lachen...misschien lag dat ook wel aan de delen in het Japans...zonder ondertitels ;)
- Bezoek aan 'Salon du Vin': via Ursel, een Hollandse au-pair die ik via deze site heb leren kennen, aan gratis tickets geraakt en dus brachten we met 5 rustig onze zondagmiddag al wijn-degousterend door! Echt een superleuke ervaring, alleen moest ik wel altijd verhaaltje ophangen dat mijn ouders de week erna zouden komen, anders waren ze heel karig met uitleg en vooral met de wijn ;)
- Belgische fietstocht rond Archachon: Elke, Eline, Elien, Sarah en ik namen de trein en 3haltes voor Archachon afgestapt en met de fiets verder naar het stadje langs de haventjes, de duinen, een vogelreservaat,... Het was die dag écht zomer en ondanks insmeren met factor 30 waren we allemaal wat verbrand als we terugkwamen:p
- Met Luca en Reka, 2 Hongaarse vriendinnen Tristana, hebben Elke en ik Saint-Emilion bezocht. Amai, de combinatie van een bijna 'toeristloos' stadje en een stralende zon maakte Saint-Emilion méér dan de moeite waard. Heel mooi onderhouden, uitzicht over de vallei en een vriendelijke gastvrouw in een wijnkelder, meer moest dat niet zijn!

Voilà, jullie zijn weer op de hoogte! à la prochaine!
Wim

  • 28 Maart 2009 - 17:38

    Paul Et Les Autres:

    Hallo Wim.
    Eindelijk ering geslaagd om je berichten te lezen. (rechtstreeks op URL klikken gaf foutbericht). Zal wel aan mij liggen.
    Soit. Hopelijk gaat alles ginder goed.
    En als je een SUPERwijn ontdekt, laat het me weten, of beter nog : breng dan paar flessen mee. No prob voor uwen pa zijnen bak. Dune de Pila roept bij ons herinneringen op. Prachtstreek inderdaad; ook om te fietsen. Geniet verder, en stel het verder goed.
    Oncle Paul et les autres.

  • 28 Maart 2009 - 19:40

    Noortje:

    Hey,
    amai, ik word jaloers als ik uw blog lees. :) Belgie is koud en regenachtig as usual; dus een lange periode zon zou hier ook al eens deugd doen. :)
    (vorige week was't nie écht koud en zonnig, iedereen was echt uitzinnig van vreugde. en da was dan 13graden ofzo he. :p)
    In ieder geval, leuk da ge u daar echt zo goed hebt, hopelijk is de staking daar dan binnekort eens voorbij, kunt ge terug wa gemotiveerder werken. :) Ma geniet toch ook nog maar van de rust. :p
    Veel plezier nog!
    x Noor

  • 29 Maart 2009 - 12:41

    Wim:

    Hey,

    Dat is normaal nonkel Paul, bij hotmail geeft hij ook altijd aan dat het een 'ongewenste inhoud' is. Hehe, ik zal dat doen, maar ik drink hier vooral de goedkopere wijnen ;)
    merci Noortje! ok, ik zal er proberen wat van te genieten ;)
    ciao x

  • 29 Maart 2009 - 21:54

    Julie:

    joooo wim :)
    morgen treden we begod op ;) wel zonder jonas, die zag het niet meer zitten.. jammer maar helaas pindakaas, bram doet wel mee, dus we maken er een gezellige 'bijna zoals aan het kampvuur optreden' van :p ik laat je wel weten hoe het was, triangle gaat square in ere houden ;)
    kus en amuseer je daar nog!!! xxx

  • 30 Maart 2009 - 18:32

    Lies:

    Hey broertje!

    Wat een blog wat een blog! ik word er echt superjaloers van! een "erasmus" noemen ze dat, jaja, 1 lange vakantie van 6 maand ja! en ik maar werkdagen van 11u kloppen... ;) tleven is soms zo ni eerlijk he! :)
    maar allee, ge verdient het, dus geniet er maar superhard van daar! en zorg maar dat ge wa wijn klaar hebt staan tegen dat wij binnen 10 dagen komen! Ik kijk er al naar uit om je trug te zien!!

    dikke kus van je grote zus :) x

  • 30 Maart 2009 - 19:09

    Broer:

    Hey broer

    Amai mijne frak. En ge hebt onze pa kunnen wijsmaken dat om te studeren was zodat hij da betaalt ?
    STRAF!! :-)

    Maar ge hebt 100% gelijk!
    Voor ge het weet woont ge samen, trouwt ge, gaat ge bouwen en is er ne kleine op komst... aahh help :-)
    Neenee, geniet er maar ten volle van.

    En als ge nog ies naar Saint-Emilion gaat, moogt ge voor mij altijd een "grand-cru'ke" meenemen...

    Veel plezier !

    Jan

  • 21 April 2009 - 13:06

    Lf:

    En nog nieuws onder de zon?
    t'is al een tijdje geleden dat we nog iets hoorden.
    schrijf nog eens iets
    groetjes uit zonnig Melle

  • 12 Mei 2009 - 14:01

    Lf:

    Hallo

    schrijf ne keer hoe men aan uw telefoonnummer gekomen is.
    Het doet raar op de radio iemand te horen die men kent.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Bordeaux

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2009

Avril Bordelais

28 Maart 2009

Maart in Bdx

01 Maart 2009

La Plage

16 Februari 2009

1e Maand

06 Februari 2009

La grève

Actief sinds 21 Jan. 2009
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 6501

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: