1e Maand - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van wimbordeaux - WaarBenJij.nu 1e Maand - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van wimbordeaux - WaarBenJij.nu

1e Maand

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

16 Februari 2009 | Frankrijk, Bordeaux

Hey,

Voilà, morgen zit hier ik exact een maand dusja, even laten weten hoe ik het stel hé ;)
het gaat hier goed! Veel op de colocation gezeten deze week en dus mijn kotgenoten beter leren kennen.

Donderdag bv. onze eerste 'bouffe coloc' gehad(samen koken en eten met alle colocateurs) het was een pizza en een quiche (niet echt de perfecte combinatie en ook een beetje weinig aangezien er ook nog 2man extra aan tafel zat) maar wel heel gezellig :)
Het plan is om morgen mosselen met frietjes te maken dus ik kijk er al naar uit! Ook een cinema'ke gedaan(Walkyrie met Tom Cruise) in het Engels met Franse ondertitels en ik vond het een chique film. En last but least: zaterdag hebben we met iedereen samen ALLES opgeruimd: keuken, badkamer, berging, living, gang en hal, allemaal terug proper, Echt zalig om er te zitte nu!! :D We hebben er een ganse dag met bezig geweest en ja hoor, dat was op Valentijn, ne mens moet toch iets doen hé als hij die dag alleen moet doorbrengen ;)

Maar ik heb ook veel nieuwe Erasmussers leren kennen! BABAOC, de studentenvereniging specifiek voor ons, organiseert echt veel zoals bv vorige woensdag
Carnaval en overmorgen een iniatie Capoeira. Ik ben benieuwd wat da gaat geven ;) Mijn beeld van de Erasmussers uit 1e semester die gesloten zijn naar nieuwe mensen stel ik graag dus compleet bij, net zoals hetzelfde beeld over Fransen. Op feestjes bij mensen thuis (de gewoonte voor elke fuif) kennen Elke en ik meestal maar 2mensen echt goed, maar toch babbelen wij een hele avond met mensen die we van haar nog pluim kennen en die willen weten hoe we het hier hebben in Bordeaux, Echt wijs!

Allé, ik laat jullie, vanavond weer quizen in een Irish Pub. Vorige week hadden we bijna prijs (bijna derde dus) dus nu gaan we voor het podium hehe. à bientôt! xxx

  • 16 Februari 2009 - 16:29

    Annelies:

    jaja, tis zot hoe snel die maand voorbijgevlogen is! Ik heb ou precies wel alleen nog mer spaghetti en pizza en quiche weten eten ;)

    ik ben trouwens curieus naar de foto's van carnaval van vorig week ;) en naar die van de capoeira :D

    Allee, tamusement daar vnv en ik duim voor een podiumplaats!

    bisous de ta soeur xx


  • 25 Februari 2009 - 16:45

    Hannes:

    Hai Wim!

    Wist nog maar pas dat je in Bordeaux zit; ben der 2 keer zo en passant geweest, fijne stad dat zeker! Hoe lang zit je daar nog? Hopelijk voor jou tot eind van de zomer :o)
    't Frans zal wel effe aanpassen geweest zijn zeker, maar k vermoed dat dat voor jou ni zo'n probleem was..
    ahaa sociologie van de stad, tis 'architectuur' dus daje daar studeert,
    da zijn de goei ;-)
    Probeer zeker eens de golven in de buurt van Lacanau! (Als het weer wa meezit) We zijmen daar met de scouten langs geweest met ons veloke; marginaal feestdorp als k mij da goe herinner (Oo Oo Lacanau...)maar k kan u zegge body bordjes zijn de max maat =)

    T amusement!!

    Jups,

    Hannes

  • 25 Februari 2009 - 19:39

    Wim:

    Joo Hannes!

    Bordeaux is idd een toffe stad en Frans was aanpassen, maar verstaan lukt wel, spreken is soms nog moeilijk. Tem juni, kvolg mijn 2 semester hier.
    Jaja, als ik niets ni snap van da vak, laat ik het u wel weten ;)
    Ik ga ergens binnekort eens naar 'Dune Pila', de grootste duin van Europa en naar tschijnt zijn daar de golven ook goed. Bodybord is hier aanwezig, maar ik denk dat het al ganse prestatie zal zijn als ik mijn evenwicht kan bhouden bij minigolfkes. Richard, kotgenoot, kan echt surfen dus ik zal het hem doorzeggen.

    Bye

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Bordeaux

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2009

Avril Bordelais

28 Maart 2009

Maart in Bdx

01 Maart 2009

La Plage

16 Februari 2009

1e Maand

06 Februari 2009

La grève

Actief sinds 21 Jan. 2009
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 6496

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: